Gewichtsconsulent Vlaardingen -
 
Waarom zou je met begeleiding van een Gewichtsconsulent afvallen ?

Omdat het nou eenmaal beter gaat als je het niet alleen hoeft te doen. Als je zelf wat probeert en het lukt niet gelijk, geef je het misschien snel op. Of je weet gewoon niet wat je fout doet. Daarbij geeft de weegschaal bij een ander toch net wat meer druk dan thuis.

Je kan natuurlijk een populair dieet gaan volgen, of lid worden van een dieetclub of een tijdje shakes gebruiken. Maar diëten kan je maar een bepaalde tijd volgen en van punten tellen leer je niets en altijd shakes drinken gaat ook niet, dat ben je zo zat en of dat nou allemaal zo gezond is....Niet dus.
 
Een Gewichtsconsulent rekent uit wat je nodig hebt. Dat heeft met je leeftijd te maken, of je man of vrouw bent, met wat je doet in je dagelijks leven,  enz.  
 
Ook ondergewicht kan aangepakt worden, misschien eet je altijd al te weinig of te mager en weet je niet wat je dan wel kan eten, want alleen maar heel vet eten is ook geen oplossing.
 
En een Gewichtsconsulent geeft je inzicht in goede voeding. Gewone normale voeding die je altijd al eet, (en die de rest van het gezin eet) alleen niet meer dan je nodig hebt, op de juiste tijdstippen en in de goede proporties, met een goede verhouding van  koolhydraten, vetten, eiwitten en natuurlijk de vitamines en mineralen die je hard nodig hebt om je gezond en fit te voelen. En dat kan je altijd volhouden !
 
Daarnaast ga je uitzoeken wat je kan doen om calorieën te verbranden. Je hoeft niet naar de sportschool om af te vallen, bewegen kan je altijd en overal in je eigen tempo op jouw manier.
Je krijgt een intensieve begeleiding door middel van persoonlijke aandacht, recepten en tips betreffende voeding en beweging tijdens het consult én tussendoor via mail, zodat je altijd die broodnodige betrokkenheid en steun voelt.
 
Is je kind te dik ? Vaak hoeven kinderen niet op een speciaal dieet als ze verder gezond zijn. Het is meer van belang dat ze gezond gaan eten, minder snoepen en daarnaast is het belangrijk dat ze in beweging komen. Zolang ze in de groei zijn, is dit vaak genoeg en groeien ze vanzelf uit hun overgewicht. Ook heel belangrijk is het dat het hele gezin meedoet. Als ouder ben je toch hun directe voorbeeld, dus ga met z'n allen op de gezonde toer, dat is echt niet per definitie saai of ongezellig, je moet alleen weten hoe.
 
 
 
 
Waarom is het zo belangrijk om een gezond gewicht te hebben ?
 
Als we het over  overgewicht of ondergewicht hebben, vinden we dat vaak vervelend omdat het b.v. moeilijk is leuke kleding te vinden of we durven niet meer in bikini of zwembroek.
 
Dat is voor veel mensen reden genoeg om er wat aan te willen doen, we willen er allemaal zo leuk mogelijk uitzien, zeker in de zomer of op je trouwdag of die van je zoon of dochter.
 
Erger is het dat we allerlei ongemakken en ziektes kunnen ontwikkelen door overgewicht.
Je kunt last krijgen van je gewrichten,  hoge bloeddruk,  een te hoog cholesterolgehalte,  hart- en vaatziekten,  suikerziekte, kanker enz. enz.
 
Maar er kan voor iedereen een andere reden zijn om af te willen vallen.
 
 
 
Maar ook als je probeert zwanger te worden.

Onderzoekers hebben nog een reden gevonden waarom mannen op hun gewicht moeten letten en zouden moeten afvallen. Te dikke mannen brengen namelijk de kwaliteit van hun sperma in gevaar.
En er is gebleken dat vrouwen met ernstig overgewicht 26% minder kans hadden om een kind op natuurlijke wijze te verwekken.  Overgewicht verstoort de hormoonhuishouding waardoor de kans op verminderde vruchtbaarheid en een miskraam toeneemt.
Zwaarlijvigheid heeft dus niet alleen grote gevolgen voor de gezondheid, maar ook voor de voortplanting.

  
Kortom,  om er goed uit te blijven zien, maar  vooral om gezond te blijven en misschien zelfs zwanger te worden,  is een goed gewicht van groot belang.
Een gewichtsconsulent helpt je verkeerde voedingsgewoonten in kaart te brengen en deze blijvend te veranderen door  persoonlijke begeleiding en voedings- en beweegadviezen.


Reken je BMI uit :http://www.voedingscentrum.nl/nl/mijn-gewicht/heb-ik-een-gezond-gewicht/bmi-meter.aspx

 
Oorzaak van overgewicht bij kinderen
Eén van de grootste oorzaken van overgewicht bij kinderen is het te veel vet eten en te weinig bewegen. Tegenwoordig zitten kinderen liever achter de computer of de televisie – liefst nog met een zak chips - dan dat ze lekker buiten gaan voetballen of hutten bouwen.   
Bovendien is er te weinig toezicht van ouders op het eetpatroon van hun kinderen. Kinderen pakken zo maar snoepjes uit de kast of gaan met vriendjes naar de supermarkt om van hun zakgeld chocolade of chips te kopen. Om te voorkomen dat je kind overgewicht krijgt, is het nodig afspraken te maken over wat je kinderen eten, wanneer ze dit eten en hoeveel ze ervan eten. Voor een gezond eetpatroon van je kind kun je de volgende richtlijnen aanhouden:
  • Brood: 3-5 boterhammen.
  • Aardappelen, rijst of pasta: 1-4 stuks, circa 50 - 200 gram.
  • Groente: 2-3 opscheplepels
  • Fruit: 1-2 stuks
  • Melk of melkproducten: 2-3 bekers (a 150 ml)
  • Kaas: 0,5 - 1 plak (Light)
  • Boter/halvarine op brood: 5 gram per boterham
  • Boter/margarine voor bereiding: 15 gram
  • Vocht (inclusief melk): 1,5 liter
Naast het eetpatroon van je kind is het ook belangrijk om het bewegingspatroon van je kind te letten. Breng je hem of haar bijvoorbeeld elke dag met de auto naar school? Kijk dan eens naar de mogelijkheden om hem/haar te laten fietsen, eventueel met vriendjes of vriendinnetjes. Daarnaast gaan kinderen dolgraag op een sport. Wil je zoontje op voetbal? Houd hem zeker niet tegen. Wil je dochtertje op dansen? Breng haar er persoonlijk heen op de fiets, dan heb je zelf ook gelijk een beetje beweging.
Je kunt ook zelf het goede voorbeeld geven. Kinderen kopiëren vaak het gedrag van de ouders. In een actieve gezonde gezinsomgeving zullen kinderen minder snel te maken hebben met gewichtsproblemen. Bovendien bepaal je zelf wat de pot schaft ’s avonds. Lust je zelf geen andijvie? Laat het je kinderen niet merken en zet het ze gewoon voor. Grote kans dat ze het gewoon opeten.
Gevolgen van overgewicht bij kinderen
Bijna 80% van de kinderen met overgewicht heeft hier op volwassen leeftijd nog steeds last van. Dit kan ertoe leiden dat ze op latere leeftijd met allerlei gezondheidsproblemen kampen, zoals te hoog cholesterol of hart- en vaatziekten. Op jonge leeftijd kan een kind met overgewicht al te maken krijgen met diabetes en gewrichtsklachten.
Naast lichamelijke consequenties is overgewicht voor kinderen vaak ook een psychische last. Dikkere kinderen worden eerder gepest, omdat ze bijvoorbeeld minder makkelijk leuke kleding kunnen vinden en hebben meer moeite hebben met sporten. Lees meer over de gevolgen van overgewicht op de pagina ‘Gevolgen en risico’s overgewicht en obesitas’.
Wat moet je doen als je kind overgewicht heeft?
Als je kind met overgewicht kampt, wil je het graag helpen met afvallen. Maar je kind is nog in de groei waardoor het niet verstandig is om hem op een streng dieet te zetten. Beter is om met een huisarts, consultatiebureau of diëtist te overleggen over de te nemen stappen. Zonder deskundige hulp loopt je kind het risico dat het door een onevenwichtig samengesteld menu onvoldoende voedingstoffen binnenkrijgt. Samen met een arts of diëtist zal je niet alleen naar het voedingspatroon van je kind kijken, maar ook naar het bewegingspatroon. Voldoende bewegen is minstens zo belangrijk om een gezond gewicht te bereiken. (bron: gezondheidsplein)


 
 
 
 

Website Builder
mogelijk gemaakt
door Vistaprint